Căţelul şi seminţarul

Demni urmaşi ai Apostolului Toma, punem la îndoială tot ceea ce nu am văzut cu ochii noştri.

Într-o sâmbătă, înainte de prânz, am auzit un zgomot puternic venit dinspre şosea. Curios, am mers la fereastră să văd ce s-a întâmplat. Un câine se zbătea pe asfalt, probabil fusese lovit de o maşină. De pe trotuar a ţâşnit un cuplu, femeia încerca să direijeze circulaţia, evitând astfel un nou impact câine- maşină, iar bărbatul a luat bietul animal în braţe şi s-a îndreptat spre spaţiul verde. În scenă a apărut şi un domn, care locuieşte în apropiere – îl cunosc pentru că este un consumator industrial de seminţe şi bere, servite  la buza trotuarului, motiv pentru care îl antipatizam sincer. Revenind, după un scurt dialog cu oamenii de lângă căţel, domnul cu seminţele a dispărut pentru a reveni la volanul maşinii sale. Ajutat de cei doi a pus câinele pe bancheta din spate şi a plecat în grabă. Recunosc că am avut un moment de uluială, omul meu dovedea chiar că are suflet.

După o lună sau chiar două am revăzut căţelul prin spatele blocului, cu un picior fixat cu o atelă şi o parte din corp înfăşurată cu pansament. La scurt timp am aflat de la un bărbat cu o vârstă greu predictibilă, care îşi petrece mai toată viaţa urmărind nimic în faţa blocului, povestea căţelului cu tot cu episoadele dinainte de accident, dar şi după. Ca să nu mă lungesc, domnul seminţar este şoferul unui demnitar şi nu suportă câinii în trafic. Deranjat de căţelul care se plimba bezmetic pe stradă, probabil a profitat de prima ocazie ivită şi a intrat direct în el. Văzând reacţia cuplului care a sărit în ajutorul căţelului, a revenit la faţa locului imediat după ce parcase maşina, scuzându-se că a fost un accident nenorocit. Ca să dovedească ce om bun este s-a oferit să plece imediat cu câinele la un medic veterinar. A luat animalul lovit, a plecat şi a cotit-o pe prima străduţă unde a scăpat de grijă aruncând câinele pe trotuar. Din fericire, căţelul a fost îngrijit de un bătrân, după care a revenit în zona unde era obişnuit să traiască.

……….

Aseară am văzut nişte politicieni la televizor. Păreau băieţi buni.

3 gânduri despre „Căţelul şi seminţarul

Lasă un comentariu